ONTSTAAN

In de jaren 1995/1996 werden in West-Brabant de eerste smartlappenkoren opgericht en zo ontstond het idee dit ook in Etten-Leur te doen. Kasteleinse Marianne Jongenelis, van het voormalige café “de Zwaan” op de Leur, nam hiertoe het initiatief. En zo werd op 30 maart 1997 een smartlappenkoor opgericht.

Het doel was: Gezellig met elkaar smartlappen zingen (eenstemmig) zonder veel poespas. Zowel mannen als vrouwen waren welkom en zo werd het een gemengd koor. Onze naam is een samenstelling van de naam van het café en de tranen uit de smartlappen.
Het werd dus:   ZWANENTRANENKOOR.

Nu na 25 jaar hebben we nog steeds veel plezier in het samen zingen. Het zijn nu geen smartlappen meer, maar een gevarieerd repertoire van voornamelijk Nederlandstalige liedjes die meerstemmig worden gezongen. Dit willen we nog vele jaren blijven doen.

Ons koor staat onder leiding van dirigente Marijke de Graaf. De accordeonisten zijn: Riet de Koning, Leny Hoogland en Wies Dekkers

Adres: Schipperstraat 2, 4871 KK Etten-Leur
HET TURFSCHIP

Wij repeteren op woensdagavond van 20:00 tot 22:00 uur met een korte pauze om de kelen te smeren en gezellig samen te zijn.

Voor optredens kunt u contact opnemen met Bart Hoek

Bart Hoek

Kiel 8, 4871 DJ Etten-Leur

Tel: 076-5034769, E-mail: l.Hoek.1@kpnmail.nl

Carin Jacobs & Jacqueline Joosen

Henk van Gurp

Algemeen bestuurslid

Wies Dekkers

Vice Voorzitter

De Genestetstraat 17, 4873 CP Etten-Leur

Tel: 076-5017774, E-mail: wiesdekkers@hotmail.com

Rian husson & Lia Goossens

Lid worden

Wilt u graag lid worden van het Zwanentranenkoor? Kom gerust langs en proef de sfeer.

Wilt u liever eerst contact opnemen voordat u komt? Bel of mail dan met een lid van het bestuur.

U bent van harte welkom!