Viering 25 jaar Zwanentranenkoor

23 april hebben we samen gevierd dat het Zwanentranenkoor 25 jaar bestaat.

Met de bus zijn we vertrokken naar het orgel- en kermismuseum in Hilvarenbeek.

Daar werden we hartelijk ontvangen met een kopje koffie/thee met een Brusselse wafel met warme kersen en slagroom.

Omringd door prachtige orgels en herkenbare elementen van de kermis.

Een enthousiaste uitleg doorspekt met leuke en grappige annekdotes.

Onder het genot van een hapje en een drankje genoten we van de verschillende orgels en de bekende nummers werden al gauw enthousiast meegezongen.

Vervolgens werden we verwend met een heerlijke royale lunch met warme en koude drankjes.

Na de lunch gingen we een etage lager naar het kermismuseum.

Hier stond een mooie draaimolen en nisjes aan de kant om op het rode pluche te zitten.

Wij luisterden naar de komische uitleg met verhalen van toen en het ontstaan van de kermis.

Ook hier werd de inwendige mens niet vergeten en werden we getrakteerd op popcorn, poffertjes en natuurlijk niet te vergeten de suikerspin.

We waanden ons in vroegere tijden.

Als afsluiting een loterij met leuke prijzen, van peperkoek tot prachtige knuffels.

Met alle nieuwe indrukken reden we met de bus naar de Boschwachter in het Liesbos voor een heerlijk diner.

Hier werden de leden en donateurs die vanaf het begin bij het koor waren, in het zonnetje gezet.

Moe, maar voldaan zijn we weer huiswaarts gekeerd met een mooie herinnering.

Al met al, een geslaagde dag.